2015. október 24., szombat
Na mit néztünk?
Tomi: Jó volt ez a film, csak az a baj, hogy max hangerőn kellett nézni, mert hihetetlen halk volt...
2015. szeptember 19., szombat
Ggwp
*Tomi megszagolja a húst, hogy jó-e még.*
Én: Nem lehet semmi baja, most vettem ki a fagyóból! .. Bár nem most... és nem is én...
*Észreveszem, hogy milyen ügyeset mondtam :D*
Én: Akkor most megveregetem a saját vállamat...
Tomi: Bár nem veregeted.. és nem is a sajátodat... Ezt már ismerjük!
Én: Nem lehet semmi baja, most vettem ki a fagyóból! .. Bár nem most... és nem is én...
*Észreveszem, hogy milyen ügyeset mondtam :D*
Én: Akkor most megveregetem a saját vállamat...
Tomi: Bár nem veregeted.. és nem is a sajátodat... Ezt már ismerjük!
2015. augusztus 19., szerda
19
Meglepően sok dolog történik, ha az ember egy kis időre feladja reaktív létét, és proaktívvá válik - szigorúan csak ideiglenesen. :) Bár ha azt nézzük, esetemben inkább a "proaktivitás" is csak egy reakció.
Nekem most kicsit olyan, mint a középsulit otthagyni: szép volt, jó volt, de nem baj, hogy vége. Ad egy kis löketet az, hogy új dolgokba vágok bele. Egy új egyetem, csupa új kihívással (bár jó lett volna, ha a szoctám leadása nem kerül ebbe a kategóriába :P). Kénytelen vagyok ismét tenni azért, hogy valamerre haladjak, nem csak ücsörgök a fenekemen belekényelmesedve valamibe, ami még csak nem is tetszik.
Még mielőtt végleg eldöntöttem, hogy lelécelek hőn szeretett egyetememről, nyilván eléggé beleástam magam abba, hogy mivel is kell majd töltenem még két évet. Ennek egyik fő része az önálló labor, ahol egy témán kell dolgozgatni heti 5 órában, a témát pedig én választhatom ki. Mivel bátorságom és önteltségem mértéke nem elegendő egy saját téma megérdeklődéséhez (volt egy ötletem, de mivel nem értek hozzá, így a komplexitását sem különösebben tudom megbecsülni), ezért a kiírtakat nézegettem. Lett volna olyan jellegű, amit most is csinálunk az egyetemen (van egy "testvérprojektünk", vagyis igazából több is), azonban berzenkedtem ennek gondolatától is, inkább másik tanszék után néztem.
Miután kiszúrtam egy(néhány) szimpatikus témát, és néhány heti tétovázás után (jajjj, de én nem értek ehhez egyáltalán. de bizti, hogy írjak? de áá, mit írjak? O.o) végül felvettem a kapcsolatot a valószínűsíthetően leendő témavezetőmmel. ^^ Egy végtelenül aranyos nénit (jó, igazából olyan kis fiatalos, hogy vétek lenénizni :D) ismertem meg a személyében, kár lett volna kihagyni a találkozót. :) Szóval ha nem rontják el a szakirányom beírását, akkor jer téma, nem félek tőled! (annyira) Jó lenne végre találni valamit, ami úgy igazán érdekel, amire örömmel szánom rá azt a heti 5 órát, vagy csupa önszorgalomból még többet. :D A téma egyébként még képlékeny, mivel megkérdezte, hogy biztosan azt akarom-e választani, nem-e valamelyik másikat, én meg: ööö.. én rugalmas vagyok. O.o
Ilyet még sosem írtam, úgyhogy egyszer belefér: még 19 nap van hátra az első tanítási napig.
Nekem most kicsit olyan, mint a középsulit otthagyni: szép volt, jó volt, de nem baj, hogy vége. Ad egy kis löketet az, hogy új dolgokba vágok bele. Egy új egyetem, csupa új kihívással (bár jó lett volna, ha a szoctám leadása nem kerül ebbe a kategóriába :P). Kénytelen vagyok ismét tenni azért, hogy valamerre haladjak, nem csak ücsörgök a fenekemen belekényelmesedve valamibe, ami még csak nem is tetszik.
Még mielőtt végleg eldöntöttem, hogy lelécelek hőn szeretett egyetememről, nyilván eléggé beleástam magam abba, hogy mivel is kell majd töltenem még két évet. Ennek egyik fő része az önálló labor, ahol egy témán kell dolgozgatni heti 5 órában, a témát pedig én választhatom ki. Mivel bátorságom és önteltségem mértéke nem elegendő egy saját téma megérdeklődéséhez (volt egy ötletem, de mivel nem értek hozzá, így a komplexitását sem különösebben tudom megbecsülni), ezért a kiírtakat nézegettem. Lett volna olyan jellegű, amit most is csinálunk az egyetemen (van egy "testvérprojektünk", vagyis igazából több is), azonban berzenkedtem ennek gondolatától is, inkább másik tanszék után néztem.
Miután kiszúrtam egy(néhány) szimpatikus témát, és néhány heti tétovázás után (jajjj, de én nem értek ehhez egyáltalán. de bizti, hogy írjak? de áá, mit írjak? O.o) végül felvettem a kapcsolatot a valószínűsíthetően leendő témavezetőmmel. ^^ Egy végtelenül aranyos nénit (jó, igazából olyan kis fiatalos, hogy vétek lenénizni :D) ismertem meg a személyében, kár lett volna kihagyni a találkozót. :) Szóval ha nem rontják el a szakirányom beírását, akkor jer téma, nem félek tőled! (annyira) Jó lenne végre találni valamit, ami úgy igazán érdekel, amire örömmel szánom rá azt a heti 5 órát, vagy csupa önszorgalomból még többet. :D A téma egyébként még képlékeny, mivel megkérdezte, hogy biztosan azt akarom-e választani, nem-e valamelyik másikat, én meg: ööö.. én rugalmas vagyok. O.o
Ilyet még sosem írtam, úgyhogy egyszer belefér: még 19 nap van hátra az első tanítási napig.
2015. április 1., szerda
2014. december 13., szombat
Soha el nem küldött levelek a számhálók előadónak :D
Kedves Tanár Úr!
Jó lett volna, ha tanárúr megmagyarázza, hogy mi az a löketszerű forgalom. Úgy talán nem hozza fel a gúgli javaslatnak a löketszerű menstruációt, és nem álmodok ma rosszat.
Minden jót!
... hármas lett a számhálók elővizsgám (wtf :D:D)
Kedves Tanár Úr!
Az egyetemen majdnem mindenem ötös lett eddig, kivétel a közgazdasági alapismeretek és a szerepjáték és kultúra nevű tárgyak, ezekből négyest kaptam. Az általános és középiskolámban végig kitűnő voltam. Utoljára talán analízisre tanultam annyit, mint számhálókra, és még azt is megírtam négyesre, majd szóbelivel ötösre javítottam. Tanár úr szerint hogyhogy nem érdemlem meg a négyest? :D
Tisztelettel:
Jó lett volna, ha tanárúr megmagyarázza, hogy mi az a löketszerű forgalom. Úgy talán nem hozza fel a gúgli javaslatnak a löketszerű menstruációt, és nem álmodok ma rosszat.
Minden jót!
... hármas lett a számhálók elővizsgám (wtf :D:D)
Kedves Tanár Úr!
Az egyetemen majdnem mindenem ötös lett eddig, kivétel a közgazdasági alapismeretek és a szerepjáték és kultúra nevű tárgyak, ezekből négyest kaptam. Az általános és középiskolámban végig kitűnő voltam. Utoljára talán analízisre tanultam annyit, mint számhálókra, és még azt is megírtam négyesre, majd szóbelivel ötösre javítottam. Tanár úr szerint hogyhogy nem érdemlem meg a négyest? :D
Tisztelettel:
2014. december 6., szombat
Egy élmény a részletes jegyzetből tanulás
Számhálókból kint vannak, hogy milyen kérdések lehetnek a definíciókra vonatkozóan, meg ugye fent van az előadásanyag, amiből tanulni kell. Na már most ez azért jó, mert ha van egy ilyen jellegű felsorolás az előadásanyagban, hogy:
"Kétféle elrendezés lehet:
ad hoc
bázis állomással működő hálózat"
akkor egészen biztos, hogy a kérdések között szerepel a következő: Mit nevezünk ad hoc hálózatnak?
Na gyerekek, kinek megy a válasz ennyiből? Nem, nem ér, ha van háttérinfód róla. :D
Ennél már csak az a jobb, amikor egyik helyen még autonóm rendszereknek hívunk valamit, a másik helyen pedig AS-nek, és a gúgli ébreszt rá, hogy a kettő egy és ugyanaz, mert a jegyzetben egyik helyen se sikerült a másikra is hivatkozni. :D
"Kétféle elrendezés lehet:
ad hoc
bázis állomással működő hálózat"
akkor egészen biztos, hogy a kérdések között szerepel a következő: Mit nevezünk ad hoc hálózatnak?
Na gyerekek, kinek megy a válasz ennyiből? Nem, nem ér, ha van háttérinfód róla. :D
Ennél már csak az a jobb, amikor egyik helyen még autonóm rendszereknek hívunk valamit, a másik helyen pedig AS-nek, és a gúgli ébreszt rá, hogy a kettő egy és ugyanaz, mert a jegyzetben egyik helyen se sikerült a másikra is hivatkozni. :D
2014. október 22., szerda
Félálomban jegyzetelés
Most, hogy modalg zh-ra kellett készülni (kellemes este 7 órai kezdettel volt ma, mert ez a tanszék nem tud emberi időben zh-t íratni :D), és most néztem vissza az 5. előadás anyagot. Arról az előadásról azt kell tudni, hogy meglehetősen fáradtan ültem bent rajta, és rólam meg azt kell tudni, hogy ilyenkor hajlamos vagyok nagyon különös dolgokat lejegyzetelni. Tehát nem az van, hogy padra fordulok és alszom, hanem nagyjából azt írom, amit kell, csak van olyan, hogy egy szónak csak a kezdőbetűje stimmel.
Ez viszont csak akkor derül ki, ha így olvasgatom, és egyre gyanúsabb, hogy az adott mondatnak nincs értelme. :D De így konkrétan látszik a jegyzetben, hogy hol készültem ki teljesen, mert végül Tomié alapján javítottam, és egyetlen definícióban egy 8-10 áthúzás van így. Az volt a holtpont... :D
De amúgy nem vészes elírások, tehát a következőt sikerült jegyzetelni (zárójelben dőlttel a megfejtés):
D része R^(n+1) tart., f:D->D (f:D->R^n) folyt. fv. kielégíti a 2. változójában a lokális Lipchitz (Lipschitz, amúgy ezt egyszer se sikerült jól leírnom :D) feltételt a (tau,kszí) eleme D probléma (pontban), ha létezikK (tau,kszí) (elsőre amúgy (t,kszí)-t írtam, de ezt még akkor javítottam) része D-nek köv.(körny.) és <(jó, ez egy nagyon csúnya L) >0, hogy ||f(t,u)-f(t,u~)|| <= L*||u-u~|| (átfirkálás) minden (t,u) (átfirkálás), (t,u~) eleme (nagyon csúnyán átírt eleme, majd átfirkálás) K(tau(nagyon csúnyán átfirkált tau, lefirkált alsóindexszel),kszí(szintén többször kihúzott, mert elsőre nem sikerült)) (t eleme R, u,u~ eleme R^n) (u,u~ erősen átcsúszott a következő sorba)
Tehát amúgy egészen tisztességesen jegyzeteltem, csak teljesen használhatatlanul. ^^ És ekkor még jön az hozzá, amikor megkérdezik másik oldalamról, hogy azt a bácsit, akiről elnevezték a következő tételt, most hogy hívják, és nem tudod, mert egyrészt próbáltál koncentrálni arra, hogy harmadszor ne t-t írj tau helyett, másrészt kiolvashatatlan szegény Lindelöf neve a táblán.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)